Siracinnur Mecmuası | Beşinci Şua | 254
(249-267)
BEŞİNCİ ŞUÂ’IN

İKİNCİ MAKAMI VE MES’ELELERİ

Hâşiye: Aşağıda gelecek olan Birinci Mes’ele yazıldıktan hayli zaman sonra zuhur eden bir hâdise tam te’vilini göstermiştir. Şöyle ki: Hadîste " O süfyan bir su içecek, eli delinecek " denilmiş. Yani bir çeşit su olan rakıyı su gibi çok içecek ve o sebepten batnı su tulumbası gibi olacak ve o su hastalığı yüzünden zulüm ve hile ile topladığı milyonlar mal su gibi elinden akacak, ecnebi doktorların boğazına girecek. Mesmuatıma nazaran; üç senede üç milyona yakın liraları tedavisine gayet israf ile sarfeden " bir insan " asrımızda göründü, " bu hadîsin te’vilini bende görünüz" hayatının lîsan-ı haliyle dedi. Hem, bir su içecek eli delinecek olan kudsi söz ne kadar ma’nidar ve mu’cizekâr ve yüksek ve cem’iyyetli olduğunu vefatiyle bildirdi, gitti.

BİRİNCİ MES’ELE: Rivâyette var ki: “Âhirzamanın eşhas-ı mühimmesinden olan Süfyan’ın eli delinecek.”

Allahu a’lem, bunun bir te’vili şudur ki: Sefahet ve lehviyat için gâyet israf ile elinde mal durmaz, israfata akar. Dârb-ı meselde deniliyor ki, “Filan adamın eli deliktir.” Yâni çok müsriftir.

İşte, “Süfyan israfı teşvik etmekle, şiddetli bir hırs ve tamâ’ı uyandırarak insanların o zaîf damarlarını tutup kendine musahhar eder.” diye bu hadîs ihtar ediyor. “İsraf eden ona esir olur, onun dâmına düşer.” diye haber verir.

İKİNCİ MES’ELE: Rivâyette var ki: “Âhirzamanın dehşetli bir şahsı, sabah kalkar; alnında “Hâzâ kâfir” yazılmış bulunur.”

Allahu a’lem bissavab.. bunun te’vili şudur ki: O Süfyân, kendi başına firenklerin serpuşunu koyup herkese de giydirir. Fakat cebir ve kanun ile tâmim ettiğinden, o serpuş dahi secdeye gittiği için inşâallah ihtida eder, daha herkes -yalnız istemeyerek- onu giymekle kâfir olmaz.

Səs yoxdur