Uchinchi Masala: Rasuli Akram Alayrissalotu Vassalam, hilqatan eng mo’`tadil bir vaziyatda va eng mukammal bir suratda xalq etilganidan, yurish va turishi, i`tidol va istiqomat ustiga ketgandir. Siyari Saniyasi, qat`iy bir suratda ko’rsatadiki: Har harakatida istiqomat va i`tidol ustiga ketgan, ifrot va tafritdan chekingan. Darhaqiqat Rasuli Akram Alayhissalotu Vassalam, فَاسْتَقِمْ كَمَا اُمِرْتَ amrini tamomi ila imtisol etgani uchun, butun amal va so’z va ahvolida istiqomat, qat`iy bir suratda ko’rinadi.
Masalan: Quvvayi aqliyaning fasod va zulmati hukmidagi ifrot va tafriti bo’lgan g’abovat va jarbazadan mubarro bo’lib, haddi vasat va madori istiqomat bo’lgan hikmat nuqtasida quvvayi axloqiyasi doimo harakat etgani kabi;
quvvayi g’azabiyaning fasodi va ifrot va tafriti bo’lib qo’rqoqlik va tahavvurdan munazzah bo’lib, quvvayi g’azabiyaning madori istiqomati va haddi vasati bo’lgan shijoati qudsiya ila quvvayi g’azabiyasi harakat etmoqla barobar;
quvvayi shahvoniyaning fasodi va ifrot va tafriti bo’lgan humud va fujurdan musaffo bo’lib, u quvvaning madori istiqomati bo’lgan iffatga, quvvati shahvoniyasi doimo iffatni a`zamiy gunohsizlik darajasida rahbar qabul etgandir. Va hokazo…
Butun Sunnati Saniyasida, ahvoli fitriyasida va ahkomi shar`iyasida, haddi istiqomatni ixtiyor etib zulm va zulumot bo’lgan ifrot va tafritdan, isrof va tabrizdan chekingan. Hatto gapirishida va yeyishu ichishida, iqtisodni rahbar va isrofdan qat`iyan chekingan. Bu haqiqatning tafsilotiga doir minglab jild kitob ta`lif etilgandir.
اَلْعَارِفُ تَكْفِيهِ اْلاِشَارَةُ siricha, bu dengizdan bu qatra ila qanoat qilib, qissani tugatamiz.
اَللّهُمَّ صَلِّ عَلَى جَامِعِ مَكَارِمِ اْلاَخْلاَقِ وَ مَظْهَرِ سِرِّ
(وَ اِنَّكَ لَعَلَى خُلُقٍ عَظِيمٍ) اَلَّذِى قَالَ : مَنْ تَمَسَّكَ بِسُنَّتِى
عِنْدَ فَسَادِ اُمَّتِى فَلَهُ اَجْرُ مِاَةِ شَهِيدٍ
اَلْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِى هَدَينَا لِهذَا وَ مَا كُنَّا لِنَهْتَدِىَ لَوْ لاَ اَنْ هَدَينَا اللّهُ
لَقَدْ جَائَتْ رُسُلُ رَبِّنَا بِالْحَقِّ
سُبْحَانَكَ لاَ عِلْمَ لَنَا اِلاَّ مَا عَلَّمْتَنَا اِنَّكَ اَنْتَ الْعَلِيمُ الْحَكِيمُ