Elhüccetüz Zehra | Elhüccetüz Zehra | 36
(5-97)

Yâni: Bin bir esmâ-i İlâhîyeye sarihan ve işâreten bakan ve bir cihette Kur’ândan çıkan bir hârika münâcât olan ve mârifetullahta terakki eden bütün âriflerin münâcatlarının fevkinde bulunan ve bir gazvede “Zırhı çıkar, onun yerine bu Cevşen’i oku” diye Cebrâil vahiy getiren “Cevşen-ül Kebir” münâcâtı içindeki hakîkatlar ve tam tamına Rabbine karşı tavsifler, Muhammed’in (A.S.M.) risâletine ve hakkaniyetine şehâdet ettiği gibi; Kur’ândan tereşşuh eden ve bir cihette Cevşen’den feyiz alan ve tevellüd eden “Resail-in Nuriye”, yüz otuz parçasiyle risâlet-i Muhammediyeye (A.S.M.) birtek hüccet olarak risâletinin bütün hakîkatlarını aklen ve mantıken isbatiyle, hatta felsefenin nazarında akıldan pek uzak mes’elelerini göz önünde gibi gâyet kolay ve makul bir tarzda ders vermesiyle Muhammed’in (A.S.M.) sâdıkıyetine ve risâletine küllî bir sûrette şehâdet eder.

Hem zaman-ı mazi dahi risâletine bir küllî şahiddir ki; irhasat denilen nübüvvetten evvel zuhur eden ve gelecek peygamberin mu’cizatı sayılan hârikalar, tarihlerde ve siyer kitablarında kat’i tevatür tarzında nakledilen pekçok vâkıalar, gâyet sağlam bir sûrette risâletine şehâdet eder ve çok nevileri var. Bir kısmı, gelecek şehâdetlerde beyân edilecek; bir kısmı da “Zülfikâr”da ve tarih kitablarında sahih bir sûrette nakledilmiş. Meselâ: Viladet-i Peygamberiyeye (A.S.M.) yakın bir vakitte Kâ’be’yi tahrib etmeğe gelen Ebrehe askerinin başlarına Ebâbil kuşlarının elleriyle taşların yağması ve vilâdet gecesinde Kâ’be’deki sanemlerin baş aşağı düşmesi ve Kisrâ-yı Fars sarayının harab olması ve ateşperest Mecusilerin bin seneden beri yanması devam eden ateşi o gece sönmesi ve Buheyrâ-yı Râhib ve Halime-i Sa’diye’nin kat’i ihbarlariyle, bulutlar başına gölge etmesi gibi çok hâdiseler, nübüvvetinden evvel nübüvvetini haber vermişler.

Hem istikbal, yâni: Vefatından sonra O’nun haber verdiği hâdiseler pek çoktur ve çok nevileri var. Birisi, Âl-i Beytine ve ashabına ve fütuhat-ı İslâmiyeye âid ihbarat-ı gaybiyesidir ki, “Zülfikâr”da Mu’cizat-ı Ahmediye(A.S.M) kısmında nakl-i sahih ile seksen vâkıanın aynen haber verdiği gibi çıkması,

Ses Yok