meselâ Hz. Osman (R.A.) mushaf okurken, Hz. Hüseyin (R.A.) Kerbelâ’da şehid edilmeleri ve Şam ve İran ve İstanbul’un fetihleri ve Abbasî Devleti’nin zuhuru ve Cengiz ve Hülâgu onu mağlub ve mahvetmesi gibi seksen ihbar-ı gaybî mu’cizatı, nakl-i sahih ile ve tarih ve siyer kitablarına istinâden tafsilen yazması gibi, ihbar-ı gaybînin sâir nevileriyle ve Muhammed’in (A.S.M.) hakkaniyetine delâlet eden pekçok vakıat-ı istikbaliye ile zaman-ı istikbal dahi kuvvetli ve küllî bir sûrette risâlet-i Muhammediyeye (A.S.M.) ve sâdıkıyetine şehâdet eder demektir.
Dokuzuncu, Onuncu, On birinci, On ikinci Şehâdetlere işâret eden:
Yâni; Muhammed’in (A.S.M.) sâdıkıyetine ve hakkaniyetine küllî şehâdetlerden,
Dokuzuncusu:
sırrına mazhar ve salavatlarda âl-i İbrahim Aleyhisselâm’a mukabil olan âl-i Muhammed Aleyhissalâtü Vesselâm’ın içindeki büyük evliya (R.A.) ve Ali (R.A.) ve Hasan (R.A.) ve Hüseyin (R.A.) ve ehl-i beytin on iki imamı ve Gavs-ı A’zam (K.S.) ve Ahmed-i Rüfaî (K.S.), Ahmed-i Bedevi (K.S.), İbrahim-i Desukî (K.S.), Ebu-l Hasan-ı Şazelî (K.S.) gibi aktablar ve imamlar; ittifakla, hakkalyakîn bir itikadla ve keşfiyat ve müşahedatla ve ümmette gösterdikleri hârika irşadat ve kerâmetlerle, risâlet ve hakkaniyet ve sâdıkıyet-i Muhammediyeye (A.S.M.) îmanları ve şehâdetleri ile imza basıyorlar.