Kudsi Kaynaklar | Kudsi Kaynaklar | 243
(1-445)
263/56- «Hem ferman etmiş ki: ... Kaderiye Taifesini ve çok fıkralara inkısam eden Râfizîleri haber vermiş.»
(Not: Hazret-i Üstad bu hadîs veya kısım için yine "Nakl-i sahih-i kat'î" ibareini kullanmamış. Senedi üzerindeki tartışmaları bildiği için, işaret koymuştur. Hem Kaderiye, hem de Râfıziye taifeleri hakkındaki bütün rivayet ve hadîsleri tek bir mes'ele halinde kaydetmiştir.)
Risalede yeri: Mektubat sh: 106
Me'hazler: Müstedrek-ül Hâkim 1/85, Zehebî sıhhatine hükmetmiş; Ebu Davud Sünnet 5; Ez-Zühd İbn-ül Mübarek 1/305; Eş-Şerîa - Acürrî sh: 190; El-Feth-ül Kebir 3/23; İbn-i Mace Mukaddeme, bab:10; Müsned-i Ahmed 2/86 ve 125, 5/406; Cem'-ül Fevaid 1/335; Mişkât-ül Masabih 3/305, hadîs no: 107; Şerh-üş Şifa - Aliyy-ül Karî 1/694; Delâil-ün Nübüvve - Beyhakî 6/545; Müsned-ül Firdevs 3/237; Feyz-ül Kadir hadîs no: 6180; El-Kâmil Fid-Duafa' - İbn-i Ady 3/1068, 6/2318, 7/2539
Zabıt şekli: El-Feth-ül Kebir'in İbn-i Hanbel ve Ebu Davud'dan naklettiği hadîs:...
Râfizîleri ihbar eden hadîslerin me'hazleri ise, 265. numaradadır.
Meâli: Herbir ümmetin mecusîleri olduğu gibi, bu ümmetin mecusîleri ise, onlardır ki; "Kader yoktur" derler.
264/57- «Nakl-i sahih-i kat'î ile, İmam-ı Ali'ye (R.A.) demiş: "Sende Hazret-i İsa gibi iki kısım insan helâkete gider. Birisi ifrat-ı muhabbet, diğeri ifrat-ı adavetten."»
Risalede yeri: Mektubat sh: 106
Me'hazler: Zevaid-ül Müsned - Abdullah bin Ahmed bin Hanbel 1/160; Fezail-üs Sahabe - Ahmed bin Hanbel 2/565, hadîs no: 952; Mişkât-ül Masabih 3/246, hadîs no: 6903; Nur-ul Ebsar sh: 89; Tarih-ül Hülefa - Suyutî sh: 173; Müstedrek-ül Hâkim 3/123; El-Hasais-ül Kübra 3/118; Mecma-uz Zevaid 9/133; Zehair-ül Ukba sh: 92-93; Müsned-ül Firdevs 5/119; El-Mercuhîn - İbn-i Hibban 2/122; Nech-ül Belâga İmam-ı Ali, Tahkik-i Subhî Salih sh:31
Zabıt şekli: Hadîs ve rivayet sahihin sahihi olduğu, İmam-ı Ali'nin bizzat şu ifadesiyle sâbittir:
Meâli: "Bende iki sınıf insanlar helâkete gidecektir. Bunlardan birisi: Müfritane muhabbet edenlerdir ki, o muhabbet haksızlığa doğru onu götürür. Bir sınıfı da: İfrat derecede bana karşı buğz ve adavet edenlerdir ki, o buğz, onları hadd-i meşru'dan aşırıp haksızlığa götürecektir."
265/58- « İfrat-ı muhabbet ile Râfizîler.. ve bir kısmı senin adavetinden çok ileri gideckler; onlar da Havaric'dir ve Emevîlerin müfrit bir kısım tarafdarlarıdır ki; onlar "Nâsibe" denilir.»
Risalede yeri: Mektubat sh: 106
Me'hazler: Müsned-i Ahmed - Tahkik-i Ahmed Şâkir 2/137; El-Feth-ür Rabbanî Şerh-i Müsned 24/2021; Mecma-uz Zevaid 10/22; El-Hasais-ül Kübra 3/19, Beyhakî'den nakil; Müsned-ül Firdevs 5/316; Kenz-ül Ummal hadîs no: 3636, İbn-i Neccar'dan nakil.
Zabıt şekli: Müsned-i Ahmed'deki hadîs:
Meâli: Hazret-i Ali (R.A.) demiş ki: Resul-i Ekrem (A.S.M.) dedi:
"Âhirzamanda bir kavim çıkacak, onlara Râfizîler denilir ki, İslâm'ın hududundan çıkarlar." Bu hadîsi aynı zamanda Buharî dahi Tarih-i Kebir'inde şşöyle nakletmiştir: "Bir kavim çıkacak ve onlara Râfiza denilir ki, dinin hududundan çıkarlar."
266/59- «Nakl-i sahih-i kat'î ile ferman etmiş:
Risalede yeri: Mektubat sh: 107
Me'hazler: Sahih-i İbn-i Hibban 8/253; Ez-Zühd - İbn-ül Mübarek 2/52; Şerh-üs Sünne - Begavî 14/395; Mecma-uz Zevaid 10/232 ve 237, Heysemî bu hadîs için "Senedi sahihdir" demiş; El-Feth-ül Kebir 1/156, Tirmizî'den nakil; Câmi-ül Usûl - İbn-i Esir 10/40, hadîs no: 7503; Tirmizî - Tahkik-i Ahmed Şâkir hadîs no: 2262; Eş-Şifa 1/237; Şerh-üş Şifa - Aliyy-ül Karî 1/680; Râmuz-ül Ehadîs sh: 68; En-Nihaye - İbn-i Kesir 1-22; Delâil-ün Nübüvve - Ebu Nuaym 2/539; El-Hasais-ül Kübra 2/411; Tirmizî hadîs no: 2262; Mu'cem-üt Taberanî El-Evsat 1/132; Ahbar-u İsbahan - Ebu Nuaym 1/308; Ed-Duafa'-ul Kebir - Akilî 4/162; El-Kâmil - İbn-i Ady 6/335
Zabıt şekli: İbn-ül Mübarek'in hadîsi:
Meâli: Risale-i Nur'un ilgili yerinde mânası verildiği için, başka bir şey yazmaya gerek duymadık.
Ses Yok