Kudsi Kaynaklar | Kudsi Kaynaklar | 292
(1-445)
ONALTINCI NÜKTELİ İŞARET
İRHASAT NEVİLERİYLE ALÂKADAR OLAN MU'CİZELER

Bu Onaltıncı Nükte ile âlakadar bir mukaddeme:
Kütüb-ü Sâbıka olan eski Peygamberlerin mukaddes kitaplarında, Peygamberimize dair beşaretli
âyetlerin; gerekse kâhin ve cinnî hâtiflerin; ve gerekse de ehl-i kitap olan Yahudî ve Hristiyan âilmlerinin;
Peygamberimizin risaletini kabul ve itirafları ve bir çoğunun İslâmiyeti kabul edip hidayete ermeleri
hâdiseleri hakkında pek çok haberler ve rivayetler mevcuddur. Zaten Kur'an-ı Hakîm dahi bir çok
âyetleriyle bu hususa küllî bir sûrette hükmeylemiştir. Biz şimdi o bahse girmeyeceğiz. İrhasat nevini
dâhil olan mezkûr tevatür derecesindedirler. Tarih ve siyer kitaplarını mütalâa edenler, bunun böyle
olduğnu bilebilirler. Ancak bu hâdiselerden bazılarının ferdî olarak vak'alarına dair rivayetlerinin bir
kısmı hakkında, bazı muhaddislerce zaiftir denilmiş. Bu da muhaddislerin, en kuvvetli mes'eleler
hakkında vârid olmuş hadîslerde bile, hadîs ilmi icabı icra etmiş oldukları gayet normal bir tahkik
kaziyesidir. Hem seneden zaif de olsa, bu gibi mes'ele ve makamlarda geçerli olduğuna cumhur-u
muhaddisînin ittifaklı görüşleri vardır.
Hazret-i Üstad Bediüzzaman, mu'cizat-ı Ahmediyeyi münhasıran beyan eden bu risalede kaydetmiş
olduğu haber ve hâdisenin ekserisi; benzeri bir çok rivayet ve hadîslerdin içerisinden seçilmiş ve en sahih ve doğru haber olarak kabul edilmiş bazı misallerdir. Yani buradaki rivayet ve haberler, mezkûr hususlara dair rivayet edilmiş haberlerden ancak az bazılarıdır.
Şimdi mezkûr rivayet ve haberleri kaydeden sahih ve makbul kitaplardan bazılarının isim, cild ve
sahife numaralarını bir liste şeklinde vermek istiyoruz. Belki bazı meraklıların daha geniş araştırmalarına
bir kolaylık olur:
1- Mezkûr rivayet ve haberlerin bazıları Kütüb-ü Sitte'den dahi kaydedilmiştir. Bunlardan bilhassa
Sünen-i Tirmizî kitabında...
2- Sünen-i Daremî Mukaddeme sh: 3-16...
3- Müsned-i Ahmed kitabının bir çok yerinde bulunmaktadır.
4- El-Musannef - San'anî 11/276
5- Mevarid-üz Zam'an Âlâ Zevaid-i İbn-i Hibban sh: 512-516
6- Müstedrek-ül Hâkim 2/597-609
7- El-Mevahib-ül Ledünniye - Kastalanî 1/101, 200
8- Mecma-uz Zevaid 8/214-252
9- El-Metalib-ül Âliye 4/3-32
10- Kenz-ül Ummal 12/353-413
11- El-Feth-ür Rabbanî Şerh-i Müsned 20/175-242
12- Cem'-ül Fevaid 2/52-75
Siyer ve tarih kitaplarından bazılarının isimleri ise şöyledir:
Tarih-i Taberî 2/277-393; El-Bidaye Ven-Nihaye - İbn-i Kesir 2/220-333; Delâil-ün Nübüvve
Beyhakî 2/3-311; El-Hasais-ül Kübra - Suyutî 1/23-274; Eş-Şifa - Kadı İyaz 1/354-369; Uyûn-ül Eser
İbn-ü Seyyid-in Nâs 1/21-89; İnsan-ül Uyûn - Sîret-ü Halebiye 1/184; Sîret-ü İbn-i Hişşam 1/155-251;
Tabakat-ül Kübra - İbn-i Sa'd 1/150-194; Hayat-üs Sahabe 1/376; Hüccetullah Ale-l Âlemîn - Şeyh Yusuf
Nebhanî sh: 24; El-Kâmil Fit-Tarih- İbn-ül Esir 2/33-98; Âlâm-ı Nübüvve - Ebu-l Hasen El-Maverdî sh:
86-210; El-Müsamerat - Muhyiddin-i Arabî kitabın tamamı.. ve hâkeza isimleri verilen kitaplar gibi daha
birçok tefsirler ve siyer kitapları mevcuddur. Ayrıca sırf bu mevzuda yazılmış müstakil eserler de vardır.
Bütün o mezkûr kitapların bu husustaki rivayet ve haberlerini toplayarak güzel bir şiirle dile getiren,
Allâme Ebu Muhammed Eş-Şakratisî'nin "El-Lâmiye" kasidesindeki beyti:
Üstte isim, cild ve sahife numaraları verilen kitaplar, Ondokuzuncu Mektub'daki irhasatın bütün haber
ve rivayetleri için dahi ayrıca me'haz olarak verilecektir.
455/248- «Gayr-ı müslim olarak başta meşhur Rum Meliklerinden Hirakl itiraf etmiş, demiş ki: Evet
İsa Aleyhisselâm, Muhammede Aleyhissalâtü Vesselâm'dan haber veriyor.»
Risalede yeri: Mektubat sh: 163
Me'hazler: Cem'-ül Fevaid 2/455; Uyûn-ül Eser- İbn-i Seyyid-in Nâs 2/26,
uzun şerh ve izahlar; Tirmizî 2/167; Eş-Şifa - Kadı İyaz 1/364; Şerh-üş Şifa - Aliyy-ül Karî 1/745; ve bir
çok me'hazler için bak Miftah-u Künûz-is Sünne sh: 412
Zabıt şekli: Bazı rivayetlerde Hırakl ve İbn-i Natur'un ikisi de aynı şeyi söylediklerini kaydetmişlerdir.
Bu rivayetlerin içinde en bârizi; İbn-i Abbas'ın (R.A.) Ebu Süfyan İbn-i Harb'dan naklettiği uzun
rivayettir. Şöyledir: "Ben müslüman olmadan önce bir ara ticaret işleri için Şam'a gitmiştim. Orada iken,
Resulullah'ın elçisi Dıhye'nin Peygamber'in mektubunu, evvelâ Busra valisine, o da onu Şam kralı Hırakl'e getirip verdiği sırada; Hırakl beni çağırdı..." ve rivayetin sair kısımları Hazret-i Üstad'ın kaydettiği
tarzdadır.
Ses Yok