İşte Fatihada (ال) lafzı bu vazifeyi gördüğü gibi, on üç (ال) ile altıncı remzin fihris-tesinde beyan edildiği gibi, on üç (ال) ile en meşhur Suver-i Kur’âniyenin (ال) ile başlayan on üç surenin başına tevafukla, işari mu’cizane ifade ediyorki: Kur’ân bendedir ben onun fihristesiyim.
Fatihadaki (ب) beş, (هـ) beş, (هـ) beş, hem birbirine hem beş farza, hem beş erkan-ı İslamiyeye ve Lafzullah gibi fatihanın ekser kelimelerinin beşer harflerine ve Fatihada beş Esma-i Hüsnanın adedine tevafukları.. hem (دال) dört, (واو) dört dört rekat namazda dört Fatiha vücubu ve dörtlükle iştihar eden çok mühim İslami dörtleri îma etmek (ت) üç, (ك) üç, (س) üç olmakla (ت) üç defasıyla bin iki yüz adet ederek, Kur’ânın bin iki yüz sene kadar galibane vaziyetine ve son tedafü’ vaziyetine girmesine (إِنَّا فَتَحْنَا لَكَ فَتْحًا مُبِينًا) ayetinin makam-ı ebcediyle verdiği habere tevafuk sırrıyla işaret etmek, bu kudsi şifre-i ilahiyenin şe’nindendir (كاف) in üç tekerrürü makam-ı ebcedisine darb edilse yirmi üç olup, nüzul-ü vahyin yirmi üç senesine tevafukla îma etmek.. (س) ebcedi makam-ı altmış olup, ve tekerrürü üç olarak zam edilse mehbit-i vahy olan Zat-ı Nebeviyenin (A.S.M) ömrüne tevafukla îma etmesi sair işaratın te’yidiyle elbette kabul edilir.
Besmelesiz (س) iki, (ص) iki, (ض) iki, (ط) iki, (غ) iki olarak birbirine tevafukla beraber; Fatiha Besmele ile beraber iki def’a Lafzullah, iki kere (رحمن), iki kere (رحيم), iki kere (إياك), iki kere (صِراط), iki kere (عَلَيْهِمْ) ikişer adedine ve (اَلسَّبْعَ اَلْمَثَاني) nin manasının te’yidiyle beraber; Fatihanın iki def’a nüzulunu ve Kur’ânın hem evvelinde hem ahirinde iki kere vücub-u tilavetini ve her umur-u hayriyenin hem başında, hem ahirinde iki kere sünnet kıratını îma etmek, bu kudsi ve parlak şifre-i ilahiyenin şe’nindendir.
İşte Fatihanın binler esrarından yalnız hurufatına ait bin esrarından böyle nümûneler olursa, o Fatiha ne kadar muazzam bir hazine-i esrar olduğunu kıyas edebilitsin. Ve Ümmet-i Muhammediye (A.S.M) bütün namazlarında Fatiha okumasının hikmetini fehmet
اللهمَ بحرمة فاتحة اجعل فاتحة اعمالنا مفتاح الفاتحة
واجعل خاتمة امورنا فاتحة الفاتحة اعني الحمد لله رب العالمين
Said Nursî
* * *