SÛRE-İ FELAK
Hurufatının intizamı çok işaretli olduğunu gösteriyor.
Ezcümle: (ا) altı, (ل) altı, (ق) altı olarak birbirine tevafuku, Besmele ile altı adet ayetlerine muvafakatı altı bin altı yüz altmış altı olan âyât-ı Kur’âniyenin dört altılarına gizli îma etmek; bu sırlı sûrenin şe’nindendir.
(س) üç, (د) üç (ف) üç olarak birbirine tevafuku, ve sûrenin hurufatı doksan dokuz olmakla, doksan dokuz Esma-i Hüsna’nın ededine tevafuk sırrıyla bütün Esma-i Hüsna ile bir istiaze-i camia hükmünde olduğunu îma etmekle beraber; hurufatın ebcedi makamı olan on bin iki yüz küsur olmakla Fatiha-i Şerife hurufatının makam-ı ebcedisi olan on bin iki yüz on iki adedine tevafuk etmesiyle her bir sûre umum sûrelerle münasebettar olduğunu îma etmesi intizamını ve işaretli olduğunu gösteriyor.
SÛRE-İ NAS
Hurufatı tekerrür noktasında gayet muntazam birde on ikiye terakki ediyor. Mesela: (ق) bir , (هـ) iki, (ي) üç, (ب) dört, (ر) beş, (م) altı, (و) yedi, sakin elif sekiz, (ن) dokuz, (س) on, (ا) on bir, (ل) Sure-i İhlas’ın lam’ı gibi on iki olması, muntazam bir letafeti gösteriyor.
Kur’ânın şu en ahir sûresinin hurufatı yüz dört (104) olmakla; suhuf ve Kütüb-ü Enbiyanın yüz dört adedine tevafuku, Kur’ân-ı Hakim , suhuf ve Kütüb-ü Enbiyanın esasla-rını cami’olduğuna en ahirki sûrenin hurufatıyla gizli bir îma ettiğini gösteriyor.
FATİHA-İ ŞERİFE
Hurufatının ebcedi hesabı olan on bin iki yüz on iki adedi mecmuu’ Kur’ânda (ب)’nin on bin ve hem (ت)’nin on bin edet tekerrürlerine tevafuku..hem Fatihanın on bin adedi yedi adet ayetine darb edilmesiyle, mecmu’ kelimat-ı Kur’âniye adedi olan yetmiş bine muvafık gelmesiyle, ehl-i hakîkat indinde muhakkak ve hadisce musaddak olan Fatiha Kur’ân kadardır. Ona müsavidir ve Kur’ân Fatihada münderictir. Ve (اَلسَّبْعَ اَلْمَثَاني وَاْلقُرْآنَ اْلعَظيم) Fatihadır. Diye olan meşhur hükmün isbatına îma edip ihtar eder. Sûver-i Kur’âniyenin başlarında olan mukattaat huruf gayet mânidar ve esrarlı bir şifre-i ilâhiye olduğu gibi; Fatiha hurufu , belki Kur’ânın umum hurufatı kudsi ve ayrı ayrı mütenevvi binler ilâhi şifreler olduğunu, Rumuzât-ı Semâniyeye dikkat edilse, hissedilebilir. Ve bilhassa Fatiha-i Şerifenin hurufu daha zahir ve nurani bir şifre-i ilâhiye olduğunu ehl-i keşf görmüş-ler. Ve emareleri de vardır.
Ezcümle: Besmele ile fatihada hemze on sekiz, Besmelenin makam-ı ebcedisine inzimam ile on sekiz bin alemin adedine tevafuk sırrıyla her bir elifi bir alemin anahtarına îmadan hali olmadığı gibi, hemze ile sakin elif otuz olarak otuz cüz-ü Kur’ân içinde münderiç olduğu ve Besmelesiz hemze on dört olmakla şu (اَلسَّبْعَ اَلْمَثَاني) nin mesna olan yedi adet âyâtını göstererek , iki def’a nüzulüne ve namazda tekerrürünü îma ettiği gibi; sakin elif on üç (لام) yirmi üç olup, Fatihanın bir hesap ile otuz altı kelimelerine tevafuk sırrıyla beş farz namazda ve revatibinde ve revatib hükmündeki iki rekat teheccüd namazında, yirmi dört saat zarfında otuz altı def’a Fatihanın tekrarına îma etmek, bu kudsi şifre-i ilâhiyenin şe’ninden olduğu gibi; Besmelesiz (لام) ile elif ikisi otuz olup, (لام) ın ebcedi makamı olan otuz tevafuk ederek Besmelesiz Fatihanın otuz kelimatına mutabakat ve otuz cüz-ü Kur’ânın adedine muvafakat sırrıyla otuz cüz-ü Kur’ânın esasları Fatihada bulunduğuna, bu kudsi şifre-i İlahiyenin işaratından olmakla beraber; (لام) ın yirmi üç adedi, nüzul-ü vahyin yirmi üç senesine tevafuku, elbette böyle bir kudsi şifrenin bir işaretidir. Denilebilir.