ve o musîbette Kur’ânın kuvve-i kudsiyesiyle ve Risâle-i Nur’un tesellisiyle ve kardeşlerin tahammülleriyle ihtiyar ve zaîf olduğu halde bütün ağırlıklarımızı ve yüklerimizi üzerine alan ve yazdığı Meyve ve Müdâfaanâme risâleleriyle Kur’ân-ı Mu’ciz-ül Beyân’ın i’cazıyla ve Risâle-i Nur’un kuvvetli bürhanlarıyla ve şâkirdlerin ihlası ile, izn-i İlâhî ile üzerinden kapılarını açtırıp beraet kazandıran ve o günde bize ve âlem-i İslâma bayram yaptıran ve hakîkaten Risâle-i Nur’ları “Nûrun alâ nur” olduğunu isbat ederek kıyamete kadar serbest okunup ve yazılmasına hak kazandıran ve âlem-i İslâmın Kur’ân-ı Azîmüşşan’ın gıda-i kudsîsiyle ve Nur’un uhrevî taamiyle ve şâkirdlerinin iştihasıyla ekmek, su ve hava gibi bu Nurlara pek çok ihtiyac olduğunu ve bu Nur’ları okuyup yazanlardan binler kişi îmanla kabre girdiğini isbat eden ve kendisine mensub talebelerini hiçbir yerde mağlûb ve mahcub etmeyen ve elyevm Kur’ânın semâvî dersleriyle ve Risâle-i Nur’un esâsâtiyle ve şâkirdlerinin zekâvetleriyle ve Meyve’nin Onuncu ve On Birinci Mes’ele ve çiçekleriyle firak ateşiyle gece-gündüz yanan kalblerimizi âb-ı hayat ve şarab-ı kevser gibi o mübârek “Mes’ele” ve “Çiçekler” ile kalblerimizin ateşini söndürüp sürur ve feraha sevkeden ve ey âlemin (Kur’ân-ı Azîmüşşan’ın kat’i va’diyle ve tehdidi ile ve Risâle-i Nur’un keşf-i kat’isiyle ve merhum şâkirdlerinin müşâhedesiyle ve onlarda keşf-el kubur sâhiblerinin görmesiyle..) en çok korktuğu ölümü, ehl-i îman için i’dâm-ı ebedîden kurtarıp bir terhis tezkeresine çeviren; ve âlem-i Nur’a gitmek için güzel bir yolculuk olduğunu isbat eden ve kâfir ve münafıklar için i’dam-ı ebedî olduğunu bildiren Kur’ân-ı Mu’ciz-ül Beyân’ın, bin mu’cizat-ı Ahmediye Aleyhissalâtü Vesselâm ve kırk vech-i i’cazının tasdiki altında ihbarat-ı kat’iyyesiyle, ondan çıkan Risâle-i Nur’un en muannid düşmanlarını mağlûb eden hüccetleriyle ve Nur şâkirdlerinin çok emârelerin ve tecrübelerin ve kanaatlarının teslimi ile o korkunç, karanlık, soğuk ve dar kabri, ehl-i îman için Cennet çukurundan bir çukur ve Cennet bahçesinin bir kapısı olduğunu isbat eden;