ve “müstetbeâtü’t-terakib” ta’bir edilen ma’nayı maksuddan başka işarî ve remzî ma’nalarla hulefâ-i erbaa ve beşinci halife olan Hazret-i Hasan’a (R.A.) işâret ediyor. Gaybî umûrdan birkaç cihette haber veriyor. Şöyle ki:
Nasılki şu Âyet, ma’nayı sarîhi ile nev-i beşerde Niam-ı Âliye-i İlâhîyyeye mazhar olan ehl-i sırat-ı müstakim olan kafile-i Enbiya ve Taife-i Sıddîkîn ve Cemâat-ı Şüheda ve Envâ-i Sâlihîn ve Sınıf-ı Tâbiîn; “muhsinîn” olduğunu ifade ettiği gibi, Âlem-i İslâmda dahi o taifelerin en ekmeli ve en efdali bulunduğunu ve Nebiyy-i Âhirzamanın sırr-ı veraset-i Nübüvvetten teselsül eden taife-i verese-i enbiya ve Sıddîk-ı Ekber’in maden-i Sıddîkıyetinden teselsül eden Kafile-i Sıddîkîn ve Hulefâyı Selâsenin şehâdet mertebesiyle merbut bulunan Kafile-i Şüheda,
sırriyle bağlanan Cemâat-ı Sâlihîn ve
sırrını imtisal eden ve Sahabelerin ve Hulefâyı Raşidînin refakatinde giden Esnaf-ı Tâbiîni ihbar-ı gaybî nev’inden gösterdiği gibi, kelimesiyle ma’nayı işarî cihetinde Resûl-i Ekrem Aleyhissalâtü Vesselâm’dan sonra makamına geçecek ve halifesi olacak ve ümmetçe “Sıddîk” ünvanıyla şöhret bulacak ve Sıddîkîn kafilesinin reisi olacak Hazret-i Ebu Bekiri’s-Sıddîk’ı ihbar ediyor. kelimesiyle: Hulefâyı Raşidînden üçünün şehâdetini haber veriyor ve Sıddîktan sonra üç şehid, halife olacaklar. Çünkü: cem’dir. Cem’in ekalli üçtür. Demek Hazret-i Ömer, Hazret-i Osman, Hazret-i Ali (Radıyallahu Anhüm) Sıddîktan sonra riyaset-i İslâmiyete geçecekler ve şehid olacaklar. Aynı haber-i gaybî vukubulmuştur. Hem kaydıyla Ehl-i Suffe gibi taat ve ibâdette Tevratın senasına mazhar olmuş ehl-i salahat ve takva ve ibâdet, istikbâlde kesretle bulunacağını ihbar etmekle beraber,cümlesi;