Kastamonu Lahikası | Mektup 37 | 61
(59-61)

( ) üç adedi, yirmi beş def’adır, ekseri tevafuktadır. Hecede ikinci ve Kur’an’da ve Bismillah’ta birinci harf olan ( ) yine seksen beş def’a bir oluyor.

( ) der. ( ) iki adedi kırk üç olup, bir farkla ( ) nin ikisine tevafuk eder. ( ) üç adedi yirmi yedi olup ( ) nin üçüne iki farkla tevafuk eder. ( ) beş adedi yirmi üç def’a, ( ) nin üç adedine iki farkla tevafuk eder ( ) altı adedi on beş def’a, ( ) ın dört adedine tevafuk eder. ( ) altı adedi yirmi altı veya yirmi yedi def’adır. ( ) ın beş adedi yirmi beş def’a olup, altı adedine bir veya iki farkla tevafuk eder. ( ) altı adedi, sekiz def’a ve ( ) beş adedi sekiz def’a birbiriyle tam tevafuk eder.

Elhâsıl: Beş ( ) ile altı ( ) ism-i mukaddesi oldukları için kerâmetkârane vaziyetler gösteriyorlar. Lafzullah’ın ortadaki harfi olan ( )yetmiş beş def’a evvelki harfi olan Elif oluyor. Hemen hemen umûmiyetle tevafuk ile ( ) adedine üç farkla tevafuk lîsanıyla ( ) okuyor. ( ) ’ın iki adedi altmış beş def’a olup, ekseriyet-i mutlaka ile tevafuk ederek, farksız veya iki farkla ( ) adedine tevafuk lîsanıyla ( ) der, zikreder. Ve ( ) ’ın üç adedi ekseri birbirine tevafuk ile otuz üç def’a olarak, otuz üç aded-i mübârekine tevafukla ve ( ) ’ın makam-ı cifrîsine üç farkla tevafuk etmekle beraber yalnız ma’nidar bir farkla ( ) ( )adedine tevafuk lîsanıyla ( ) der, hükmeder. ( ) ’ın dört adedi on sekiz olup ( ) adedi olan on dokuzuna yalnız bir ma’nidar farkla, tevafuk lîsanıyla ( ) der;

Səs yoxdur