Kastamonu Lahikası | Mektup 110 | 162
(161-162)

Kahraman Tâhirin yazdığı tarzdaki tab’ çok müşkilatlı olmuş. Bu kadar müşkilat içinde vuku’’ bulmamış bir tarzda tevafuklu çıkması bir eser-i inâyettir. Cenâb-ı Hakk’a hadsiz şükür olsun.

Tâhir’in Onuncu Sözün mülhakatiyle Küçük Ali’nin yazdığı lâhikalı tarzda “münâsib midir?” diye sormasına deriz: “Evet münâsiptir.” Yalnız İsm-i Hayy’dan aldığı parçanın haşre aid ve münâsip olmayan bir parçası girmiş. Hem daha başka risâlelerde haşre aid müessir parçalar bulsanız ilhak edersiniz.

Hem Mu’cizat-ı Kur’aniyye olan Yirmi Beşinci Söz âhirleri acelelik belâsıyla mücmel kaldığına bedel, ona zeyl ve lâhika olmak için Sabri’ye bir kaç ay evvel yazdığım bir mektubdaki kendi yazdığı nüshasına “ilave et” demiştik.

Hem Hasan Âtıf’ın bana yazdığı Mu’cizat-ı Kur’aniyye’ye, Kur’an’ın mu’cizatına ait bazı parçaları burada biz ilhak ettik. Siz de Kur’an’ın i’cazıyle münâsebettar mühim nükteler ve Yirminci Söz, Sûre-i Fethin âhir ayeti ve Rumuz-u Semâniye’ye ait Fihristenin yazdığı parçaları gibi tensib ve tensikinizle ilhak etseniz iyi olur. Tâ ki Mu’cizat-ı Ahmediyye risâlesi gibi Onuncu Söz, Yirmi Beşinci Söz lâhikalarıyla tam tekemmül etsin ve o üç erkân-ı îmâniyye tam kuvvetlerini haşmetlerini mülhidlere göstersin. On Sekizinci Lem’a’nın Fihristesi ise yazması sizlere aittir. Siz yazınız bize de gönderiniz.

Kardeşimiz Marangoz Ahmed’in Medrese-i Nuriye’nin başlarından olan Hafız Mehmed’in tam beraeti ve bütün risâlelerini teslim alması onun dediği gibi bir kerâmet-i Nuriye’dir, biz de tasdik ediyoruz. Rü’yasında Hz.Ali (R.A.) etrafımızdaki yılanları öldürmesi, ta’biri pek zâhir bir rü’ya-yı sâdıkadır. Hocanın sualine verdiği zerafetli cevap ve temsili bir teşbih cihetiyle, o rü’yanın bir ma’nayı işârisi altına girebilir. Yoksa böyle sarih şeylere ma’nası budur denilse münâsip olmaz.

Orada bulunan umum kardeşlerimize selâm ve dua eder ve dualarını isteriz.

Kardeşiniz
Said Nursî


* * *
Səs yoxdur